torstai 10. heinäkuuta 2014

On the road

Heippa! Kaiken järjestelmällisyyden nimissä olisi pitänyt postata tänään ensimmäisestä reissusta - mutta palattiin muutama tunti sitten road tripiltä, ja olen vieläkin niin fiiliksissäni, että olihan tästä päästä heti kirjoittamaan! :-) Takana on ehdottomasti paras kesäreissu, jonka tulen muistamaan vielä
vuosien ajan. Ihan parasta.
Day 1.

Maanantaina iltapäivällä lähdettiin matkaan melkeinpä heti sen jälkeen, kun olin edelliseltä reissultani kotoutunut. Karpon, Sannin ja Kaarinan kanssa otettiin nokka kohti Tuuria. Illalla vaan ABC:n kautta Ähtärin uimarannalle..

Ajateltiin olla ovelia, ja nukkua ensimmäinen yö autossa. Todellisuus oli kuitenkin vähän toista, kuin kuviteltiin: autosta loppui happi ja mikäli avasi oven, oli sisälle ängennyt tuhat uutta inisijää verta imemään. Olipahan tässäkin yksi uusi kokemus: autossa valvottu yö!

Lopulta - vaikka kukaan nukkui tuskin silmäystäkään - yö kului nopeasti ja yllättävän hyvällä fiiliksellä. :-) Eikä meitä juurikaan edes väsyttänyt...!
Day 2.
 ...vielä. Kuuden aikaan (aamulla) ABC:llä laittautui kuitenkin joukko melko nuutunutta porukkaa. Siitä vaan kahvin voimalla uuteen nousuun - ja auton nokka kohti määränpäätä!
 Oltiin Tuurissa Veljekset Keskisen kyläkaupassa heti ovien auetessa kahdeksalta. Muumiastiataivaasta saattoi tartua mukaan jotain pientä - Kaarinalle jo matkan kolmas muki ja minulle Mymmelin äiti -kulho. ...ja kyllähän siinä jättiläismäistä kauppakeskusta kierrellessä saattoi kärryyn kertyä ''vähän'' muutakin. :-D
 Shoppailun jälkeen, lähes 30 asteen helteessä, alkoi yön nukkumattomuus painaa - joten mentiin hetkeksi keräilemään voimia.. Onneksi saatiin melko pian pystyttää teltat Tuurin leirintäalueelle, että saatiin vähän autotien viereistä pusikkoa paremmat lepäilypaikat! :-)

Päivän aikana käytiin myös tivolissa ja pelaamassa minigolfia - minkä jälkeen mieleen juolahti tottakai ajatus muutaman promillepitoisen juoman juomisesta.
 ...vaikka saattoipa niitä tulla otettua vähän useampikin! XD Ilta ja alkuyö kului höpötellessä, ja lopuksi uskaltauduttiin vielä yöuinnille!
Day 3.
 Seuraava aamu alkoi (juomisista huolimatta) pirteämmin, kun oltiin saatu nukuttua edes jonkin verran! Sitten vaan aamupalaa nassuun - ja käsi kartalle osoittamaan seuraavaa kohdetta!
 Päädyttiin lopulta Vaasaan - ja eräälle melko kalliille leirintäalueelle. Jotenkin oltiin onnistuttu pitämään teltasta niin hyvää huolta, että seuraavana yönä se pysyi kasassa lähinnä jesarin ja kuittirullien avulla! :-P
 Ja sitten vaan kiertelemään: rannan ihailua, polkuautoilla polkemista,...
 Illemmalla ajettiin keskustaan Amarilloon syömään. Ruoka oli tulista, mutta ihan ok-hyvää kuitenkin. :-) Amarillon jälkeen poikettiin muutamassa vaatekaupassa ja käveltiin ihailemaan satama-aluetta. Oli kyllä kaunista!

Illalla vielä mereen uimaan! Kun asetuttiin viltille rannalle, oli paikalla lapsia ja muita ihmisiä ihan tungokseen asti - mutta auringon laskiessa porukka hivuttautui nukkumaan. Meillä ei tietenkään ollut mikään kiire, vaan nautittiin illasta hiljaisella rannalla. :')
Day 4.
 Aika palata kotiin! Telttojen kasailun, pakkaamisen ja aamupalan jälkeen lähdettiin Tampereen kautta Lahden suuntaan. Matkalla pysähdyttiin ihanassa Juustoportti-myymälässä, josta mukaan tarttui pari kivaa kotiinvietävää. :')

Sitten vain viimeisen ehtoollisen kautta kotia kohti! Tunnelmat olivat tavallaan haikeat, mutta silti onnelliset - oli ihan kiva tietää, että pian pääsisi kunnon suihkuun ja seuraavana yönä olisi pehmeä sänky nukkumapaikkana..
Miten sen nyt sitten tiivistäisi: kuluneet neljä päivää ovat olleet ikimuistoisia, seura mitä parhainta ja fiilis onnellinen! Milloin mennään uudestaan?

1. Vaikuttaa olleen tosi mukava reissu! :--)

... Ja pakko kysyä Muumi-astioita keräävänä: oliko ne siellä halvempia kuin yleisesti? :--D

1. Ehdottomasti! :'') Ei niissä ainakaan mitään ihan huomattavan suurta eroa ollut.. Aterimissa oli erikseen alennuksia, mutta muuten suht samoissa hinnoissa pyörittiin. Muistaakseni kulhoilla oli hintaa 17,95 e, eli saattaa siinä muutaman euron säästö tulla kumminkin! :-)